U bent hier

Inschrijven in de gemeente Amsterdam

Als je naar Amsterdam verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!

Hoe inschrijven bij de gemeente Amsterdam?

Het inschrijven bij de gemeente kan via internet of door langs te gaan bij de Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen. Als je je via internet wil inschrijven heb je je DigiD nodig en je moet een kopie van je huurcontract meesturen. Wil je je persoonlijk inschrijven bij een van de stadsloketten in Amsterdam? Dan moet je vooraf een afspraak maken.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Heb je een afspraak gemaakt bij een stadsloket om je in te schrijven in Amsterdam? Dan moet je meestal een van onderstaande documenten meenemen:

  • Koop- of huurcontract.
  • Toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner inclusief een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs.
  • Bij antikraak: gebruikersovereenkomst.

Meer details vind je op de website van de gemeente Amsterdam. Je kunt de wijziging van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen.

Wat moet je doen als je gaat verhuizen

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Amsterdam.
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO.
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Kamer vinden in Amsterdam

Ben je nog op zoek naar een kamer in Amsterdam? Vraag dan ons gratis E-book 'Kamer vinden' aan met unieke tips en blijf meteen op de hoogte van het nieuwste kameraanbod in Amsterdam:

 

 

 

Lees ook

OurDomain Amsterdam South East
OurDomain Amsterdam South East
Abonneren op